دوربین مدار بسته چیست؟ انواع دوربین مدار بسته؟ چه دوربینی بخرم؟

دوربین مدار بسته چیه؟ انواع دوربین های مدار بسته چیا هستن؟ چه دوربین مداربسته ای بخرم؟ چه دوربین مداربسته ای مناسب منه؟ چه دوربین مدار بسته ای ارزون تره؟

 

اگه همچین سوالاتی برات پیش اومده و دوست داری جواب شون رو بدست بیاری تو این مطلب با ما باش : دانلود این محتوا: دوربین مدار بسته.pdf

 

اگه تابه حال نیاز به نصب دوربین مدار بسته پیدا کرده باشید؛ احتمالا این کلمات و جملات رو شنیدید: دوربین مدار بسته آنالوگ و آی پی (IP)، یا دوربین‌های ای اچ دی، و ...... . خوب حالا این سوال پیش میاد که کدوم دوربین مناسب منه؟ فرق دوربین اچ دی و آی پی در چیه؟ هر کدوم از این دوربین‌ها چه مزایا و معایبی دارن؟ و سوالاتی از این دست.

در ادامه به این سوالات پاسخ میدیم تا بتونید تصمیم درستی در مورد انتخاب دوربین مدار بسته داشته باشید:

 

 

از دلایل اینکه چرا خیلی از افراد دوربین‌های IP را انتخاب می‌کنند، می‌شه به موارد زیر اشاره کرد:

چون سیستم های دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) انعطاف پذیری و مقیاس پذیری خیلی بالایی دارن. دوربین‌های IP می‌توانند به شبکه متصل شوند و به شما این امکان را می‌دهند تا به راحتی هرگونه نصب را که نیاز دارید انجام داده ، و سیستم خود را به اندازه نیاز توسعه دهید. وقتی به مرور زمان نیاز به اضافه کردن دوربین‌های بیشتر داشتید، می‌تونید به سادگی دوربین‌ها را به شبکه سیمی یا بی سیم موجود متصل کنید بدون نیاز به تغییر زیرساخت و یا تغییر سیستم نرم‌افزاری.

مشکل سیستم نظارت تصویری AHD (CCTV) این است که آنها یک مدار بسته هستند به این معنا که این سیستم از همه جهات محدود است. بطور مثال نمیتوان سیستم دوربین اچ دی را بدون تغییر زیر ساخت توسعه داد. این نکته نیز قابل ذکر است که در سیستم های مدار بسته‌ای با تعداد دوربین@های بالا امکان استفاده از دوربین های اچ دی وجود ندارد. و یا کیفیت و رزولوشن در این سیستم به اندازه دوربین های آی پی نیست.

 

 

 

1#- دوربین IP چیست؟

دوربین IP ، که گاهی اوقات به عنوان دوربین شبکه یا تحت شبکه نیز نامیده می‌شود، دوربین IP از هر دو قسمت دوربین و سیستم کامپیوتر تشکیل شده است، معمولاً با سیستم لینوکس تعبیه شده است. مثل دوربین سنتی آنالوگ، دارای لنز، سنسور تصویر، پردازنده اصلی و حافظه است. پردازنده اصلی نه تنها وظیفه پردازش و فشرده سازی تصویر را بر عهده دارد، بلکه عملکردهای شبکه را نیز انجام می دهد.

در مقایسه با دوربین AHD، دوربین IP به عنوان یک کامپیوتر مستقل عمل می‌کند. این دوربین‌ها تصویر را ضبط می‌کند، سپس با استفاده از  MJPEG یا H.264 و آخرین فناوری فشرده سازی ویدیو H.265 تصویر را فشرده می‌کنند. جریان ویدئویی بهینه شده از شبکه را می‌توان از طریق پروتکل‌های مختلف شبکه از جمله https ، RTSP ، FTP و غیره به LAN یا WAN پخش کرد. همین کار باعث برداشته شدن فشار از روی دوربین های IP شده، و استهلاک دوربین کاهش یافته و طول عمر دوربین بیشتر شود. در مقابل دوربین‌های AHD فقط تصویر را ضبط می‌کنند و فیلم را به رایانه منتقل می کنند، چون فشرده سازی روی تصاویر انجام نمی‌شود و دوربین تصویر دریافتی را باید منتفل کند دوربین به مرور مستهلک شده و عمر دوربین کاهش می‌یابد.

بسیاری از دوربین های IP ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌دهند، از جمله قابلیت ضبط صوتی، تشخیص حرکت، تجزیه و تحلیل ویدئویی هوشمند. برخی از مدلها حتی دارای I/O زنگ خطر هستند که به دوربین ها اجازه می‌دهد به سنسورهای امنیتی متصل شوند یا در سیستم‌های امنیتی مختلف ادغام شوند.

 

 

2# چرا دوربین های IP را انتخاب می کنیم؟

بسیاری از تولیدکنندگان امنیتی پیش از این تولید دوربین‌های آنالوگ را متوقف کرده اند چون اعتقاد دارند دوربین‌های IP آینده این زمینه هستند. تولید کننده جهانی دوربین های نظارت تصویری - Axis مقاله ای با عنوان "ده دلیل برای خرید دوربین تحت شبکه یا آنچه فروشنده دوربین آنالوگ شما به شما نمی‌گوید" منتشر کرد. در این مقاله، ما قصد داریم این اطلاعات را با شما به اشتراک بگذاریم:

 

 

#ده دلیل برای خرید دوربین مدار بسته تحت شبکه :

هزینه کل کمتر:

دوربین IP دیگر گرانتر از دوربین های آنالوگ AHD نیست. مردم می توانند یک دوربین آنالوگ 720p و یک دوربین IP 720p با همان قیمت بخرند. اما هنگام مقایسه هزینه هر کانال ویدئویی و دوربین شبکه، با همه انعطاف پذیری و عملکرد فوق العاده، افراد می توانند در حالی که دوربین آنالوگ مورد نیاز برای استفاده از کابل های کواکسیال را نصب می‌کنند، دوربین‌های IP را بر روی زیرساخت IP موجود نصب کنند. علاوه بر این ، سیستم دوربین‌های مدار بسته IP می‌توانند به شبکه بی سیم متصل شوند یا با استفاده از فناوری Power over Ethernet هزینه نصب را بیشتر کاهش دهند.

سیستم دیجیتال برخلاف دوربین‌های آنالوگ، داده‌های آنالوگ خام را منتقل می‌کنند، دوربین‌های IP سیگنال ویدئویی دیجیتالی را تولید می‌کنند که توسط هر دستگاه شبکه ای قابل دریافت است. کاربران می توانند از مرورگرهای وب ، تلفن های هوشمند، رایانه لوحی به طور مستقیم و بدون نیاز به سیستم مشاهده اختصاصی یا DVR استفاده کنند. بدون فشرده سازی ویدئو، می توان فیلم را در این دستگاه ها بدون رمزگذاری بیشتر فیلم ضبط کرد.

 

امنیت و حریم خصوصی بیشتر دوربین مدار بسته تحت شبکه:

با استفاده از دوربین آنالوگ، سیگنال ویدئویی بدون هیچگونه رمزگذاری یا احراز هویت از طریق کابل کواکسیال منتقل می شود. به این ترتیب ، هرکسی می تواند روی ویدئو ضربه بزند یا بدتر، سیگنال یک دوربین را با سیگنال ویدیویی دیگری جایگزین کند. دوربین IP می تواند ویدیوی ارسال شده از طریق شبکه را رمزگذاری کند تا مطمئن شود که نمی‌توان آن را مشاهده یا دستکاری کرد.

 

کابل کشی کمتر دوربین های IP :

می توانند از شبکه WiFi یا اترنت برای انتقال همزمان صدا، تصویر و سیگنال کنترل استفاده کنند، اگر دوربین IP از PoE پشتیبانی کند، منبع تغذیه را می توان از طریق کابل اترنت منتقل کرد. از طرف دیگر، با دوربین های آنالوگ ، کابل کواکس فقط می تواند داده های ویدئویی را منتقل کند. سیگنال های صوتی، قدرت و کنترل باید بر روی کابل های مختلف منتقل شوند. اگر دوربین های IP از WiFi پشتیبانی می کنند، کاربران می توانند به راحتی یک سیستم دوربین بی سیم را بدون استفاده از کابل های اترنت راه اندازی کنند. ظاهراً نصب سیستم دوربین IP آسانتر از سیستم دوربین مدار بسته آنالوگ سنتی است.

 

بهبود کارایی سیستم مداربسته IP :

بسیاری از دوربین های IP می‌توانند از تشخیص حرکت، تشخیص صدا، هشدار دستکاری پشتیبانی کنند. هنگامی که زنگ خطر رخ می‌دهد ، می تواند از طریق ایمیل یا اعلان فشار به کارکنان هشدار دهد. برخی از دوربین های IP از تجزیه و تحلیل ویدئویی هوشمند پشتیبانی می‌کنند و می توانند به شما در مورد فعالیت مشکوک هشدار دهند که می‌تواند نحوه اداره تجارت شما را بهبود بخشد. دوربین‌های IP هوشمند امروزی دارای الگوریتم های هوشمند داخلی هستند که اطلاعات مفید و کاربردی مانند تعداد کل افرادی که وارد مغازه می‌شوند را ارائه می دهند. در مقایسه با فروش، خرده فروشی ها می‌توانند میزان مکالمه و بهترین زمان روز برای تبلیغات را ارزیابی کنند.

 

 

3# چگونه دوربین های IP را انتخاب کنیم؟

انواع مختلف دوربین های امنیتی

دوربین بی سیم Wifiرا ترجیح می دهید یا سیم دار PoE؟

 

 

بسته به نیاز کاربران می‌توانند سیستم مدار بسته بی سیم یا سیستم مداربسته PoE یا سیمی را انتخاب کنند. هر دو سیستم مزایا و معایب خود را دارند. دوربین‌های بی سیم می‌توانند از طریق اتصال WiFi به شبکه متصل شوند. اما نمی‌تواند یک سیستم بی سیم کامل باشد، دوربین های WiFi باید به کابل های برق را متصل کنید. بنابراین، مهم است که منطقه نصب را بررسی کنید، مطمئن شوید که منبع برق وجود دارد که به آداپتور برق وصل شود. به طور معمول، پوشش سیگنال وای‌فای در حدود 20-30 متر است، و اطمینان حاصل کنید که دوربین های WiFi در این پوشش نصب می‌شوند.

 

در مقابل، دوربین‌ها در سیستم مدار بسته PoE می‌توانند تا 70-80 متر به NVR/روتر متصل شوند. این پوشش از راه دور می‌تواند نیاز اکثر پروژه های نظارت تصویری متوسط ​​و کوچک را برآورده کند. اگر اطمینان بیشتر ملاک انتخاب شماست بدانید که سیستم POE از Wi-Fi قابل اطمینان تر است. پهنای باند نیز باید در نظر گرفته شود، یک دوربین وای‌فای دارای استاندارد 802.11 a/b/g می‌تواند 40 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند (برخی از روترها می توانند با استفاده از آنتن MIMO از 300 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی کنند)، در حالی که یک دوربین PoE می‌تواند 100 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند یا ممکن است دارای پورت اترنت گیگابیت باشد.

 

 

دوربین های گنبدی یا Dom یا دوربین های لوله‌ای یا Bullet؟

 

 

مکانی که می خواهید دوربین های امنیتی را در آن نصب کنید، نوع دوربین مورد استفاده را تعیین می‌کند. دوربین‌های گنبدی برای نصب داخل ساختمان مناسب هستند، معمولاً روی سقف نصب می شوند. اگر سقف بلند است و دسترسی به دوربین به راحتی امکان پذیر نیست، دوربین گنبدی پلاستیکی مقرون به صرفه هستند. دوربین های گنبد ضد خراب دارای ویژگی های اضافی ضد آب و ضد خرابکاری هستند ، می‌توانند برای اکثر برنامه‌های نظارت تصویری مناسب باشند. دوربین‌های گنبد مینی سایز آنقدر کوچک هستند که می‌توانند در کف دست شما قرار بگیرند، بهترین دوربین ها برای صلاحدید هستند. دوربین‌های گلوله‌ای می‌توانند به عنوان یک عامل بازدارنده بصری عمل کنند.

 

آیا دوربین داخل یا خارج نصب می شود؟

 

 

دوربین‌های امنیتی در فضای باز می‌توانند برای نصب در محیط داخلی و خارجی مناسب باشند، تفاوت عمده بین دوربین‌های امنیتی داخلی و خارجی در انواع عوامل خارجی است که هر دوربینی باید بتواند در برابر آن مقاومت کند. به طور کلی، یک دوربین در فضای باز می‌تواند در محدوده دمایی از -10 درجه سانتیگراد تا 50 درجه سانتی گراد به درستی کار کند. اگر محیط نصب بسیار سرد باشد، کاربران ممکن است یک دوربین در فضای باز را انتخاب کنند که دارای طراحی بادوام و گرمکن داخلی باشد به این معنی که با وجود دما می‌تواند بوت و کار کند. هنگام خرید مشخصات دوربین را با دقت بخوانید، هرچه میزان حفاظت از ورود بیشتر باشد، بهتر است. یک دوربین IP68 در فضای باز می‌تواند بهترین عملکرد ضد آب را به شما ارائه دهد، به این معنی که دوربین می تواند به درستی کار کند حتی اگر در آب غوطه ور باشد.

 

 

به چه وضوح تصویر نیاز دارید؟

وضوح تصویر بالاتر، بهتر است. این یک سوء تفاهم در بین بسیاری از مردم است. جولیان روتلند ، مدیر برنامه ریزی و استراتژی از کانن اروپا ، مقاله ای با عنوان "10 نکته برای انتخاب سیستم نظارت تصویری مناسب" نوشت. او پیشنهاد کرد که همیشه اینطور نیست که بالاترین رزولوشن دوربین برای هر موقعیتی بهترین باشد، افراد باید به هر فضا یک به یک دسترسی داشته باشند و وضوح را با توجه به اندازه منطقه تعیین کنند. به عنوان مثال ، مناطق کوچکتر مانند ادارات یا اتاقهای پذیرایی معمولاً فقط به دوربینهای با وضوح پایین نیاز دارند.

 

آیا نیاز به نظارت صوتی دارید؟

بحثی وجود دارد که آیا نظارت صوتی قانونی است. اکثر دوربین های IP دارای میکروفون و اسپیکر داخلی هستند تا بتوانند از ضبط صوتی دو طرفه در حین نظارت و ضبط صدا پشتیبانی کنند. بسیاری از دوربین ها نمی توانند میکروفون و اسپیکر داخلی داشته باشند زیرا از انواع بیرونی هستند. بسیاری از دوربین‌های بیرونی دارای ورودی/خروجی صوتی برای پشتیبانی از نظارت صوتی هستند، این دوربین‌ها می‌توانند مستقیماً به میکروفون و بلندگوی خارجی متصل شوند، صدا به همراه داده های ویدئویی از طریق شبکه منتقل می‌شود.

 

چقدر می خواهید فیلم ضبط شده را نگه دارید؟

مدت زمانی که فیلم ضبط شده بر روی یک سیستم نظارت تصویری حفظ می‌شود، عامل بسیار مهمی در برنامه ریزی سیستم شما است. بسیاری از دوربین های داخلی دارای شکاف microSDHC هستند تا حداکثر 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی ویدیو را در اختیار کاربر قرار دهند، اگر دوربین با وضوح 720p HD فیلمبرداری کند، دوربین می‌تواند به طور تقریبی 7 روز در 24 ساعت شبانه روز ضبط کند. همیشه توصیه می‌شود که یک ضبط کننده ویدیویی حرفه ای داشته باشید تا تصاویر ویدئویی خود را برای پیگیری، بازیابی شواهد، ممیزی و تجزیه و تحلیل ویدئو ذخیره کنید. امروزه کاربران می‌توانند اساساً دو نوع دستگاه ضبط ویدئو را انتخاب کنند. ضبط ویدئو/سرور مبتنی بر رایانه شخصی و NVR مستقل. ضبط کننده ویدئویی مبتنی بر رایانه رایانه ای است که با نرم افزار مدیریت ویدیو (VMS) نصب شده است، آنها معمولاً قدرتمند هستند که چندین کانال ویدیویی را اداره کنند، برخی می‌توانند تا 128 کانال دوربین را مدیریت کنند. NVR های مستقل منحصراً برای ضبط و مدیریت ویدیو طراحی شده اند.

 

 

 

4# چگونگی اتصال  دوربین مدار بسته IP :

نمودار اتصال دوربین IP

 

 

بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که چگونه یک دوربین IP را وصل کنند، در واقع روشهای مختلفی برای اتصال دوربین IP وجود دارد. نمودار نشان می‌دهد که یک دوربین IP مستقیماً با اتصال کابل اترنت به NVR متصل می‌شود. به همین دلیل است که NVR و دوربین ها از فناوری Power over Ethernet پشتیبانی می‌کنند ، بنابراین دوربین ها می‌توانند منبع تغذیه را از NVR دریافت کنند. فناوری PoE می‌تواند نصب را بسیار ساده کند، که به نوبه خود می‌تواند هزینه را کاهش دهد.

 

متناوباً ممکن است یک دوربین IP با استفاده از کابل اترنت به روتر متصل شود. برای یک دوربین بی سیم ، می تواند از طریق WiFi به روتر متصل شود، تا زمانی که رایانه شما به همان روتر متصل شود، می‌توانید با تایپ url در مرورگرهای وب، به دوربین برای تماشای فیلم دسترسی داشته باشید. در نهایت، می‌توانید دوربین را مستقیماً به پورت اترنت RJ45 رایانه خود وصل کنید تا بتوانید از رایانه خود برای دسترسی به دوربین استفاده کنید. اما ، این امر مستلزم این است که رایانه و دوربین ها دارای تنظیمات شبکه صحیح باشند، همچنین در همان شبکه محلی.

 

 

حامد گفت:
ممنون از اطلاعات مفید سایتتون مهندس
شما در زمینه دستگاه های ups هم فعالیت دارید؟
    مدیر گفت:
    درود بر شما
    خوشحالیم که مطلب ما مفید بوده برای شما

    بله ما در زمینه UPS خدمات تهیه نصب و راه‌اندازی دستگاه و تابلو برق UPS رو میتونیم انجام بدیم برای شما
دوربین مداربسته گفت:
مرسی از توضیحات خوبتون
تبریک سال جدید به همه مشتریان